Novinky

Virtuálne testovanie ako výzva pre výrobu autonómnych a prepojených vozidiel

V automobilovom priemysle a v jeho rozsiahlom ekosystéme prebiehajú dramatické zmeny. Najdiskutovanejšou témou je aktuálne vývoj autonómnych a prepojených vozidiel, ktorý by mal podľa odhadov EÚ priniesť do roku 2025 európskemu automobilovému priemyslu tržby okolo 620 miliárd eur. Iniciatívy si však vyžadujú silnejšie a sofistikovanejšie riešenia. Podľa Michaela Denecka, vedúceho testovacej technológie vo Volkswagene AG, je v tomto najväčšou výzvou testovanie.

Prednedávnom sa v Bostone konala jedna z najväčších IT konferencií Red Hat Summit 2019, na ktorej mal Michael Denecke pútavú prednášku zameranú práve na automobilovú oblasť. Ako jedna z najväčších svetových automobilových spoločností čelí Volkswagen veľkým výzvam súvisiacim s digitálnou transformáciou a novou generáciou technológií, ako sú práve autonómne riadenia a prepojené vozidlá.
 
 
V skratke pre tých, ktorí nevedia, autonómne vozidlo je vozidlo bez šoféra, ktoré je schopné sledovať okolité prostredie a pohybovať sa v ňom bez ľudského zásahu – jednotlivé funkcie vykonáva počítačový systém. Prepojené vozidlo je vybavené zariadeniami na komunikáciu s ostatnými vozidlami alebo infraštruktúrou prostredníctvom internetu. Automatizované a komunikačné technológie sa vzájomne doplňujú, a teda sa očakáva, že všetky autonómne vozidlá budú prepojené.
 
Virtuálne prostredie zabraňuje možným nehodám
 
 Vzhľadom na novú výzvu čelia automobilky intenzívnej konkurencii, ktorá ich núti prijať riešenia spĺňajúce plánovanú produkciu, vyššiu efektivitu strojov, zvýšenú automatizáciu, optimalizáciu pracovných síl a zabezpečenie kvality v určitom čase a želaných nákladoch. Po samotnej výrobe vozidla prichádza posledná fáza, ktorou je testovanie, kde často dochádza k prekážkam.
 
V rámci možných prekážok prezentoval Michael Denecke skúsenosti s technológiou Red Hat OpenShift, vďaka ktorej sa im podarilo vyvinúť automatické testovanie elektromobilov a kombinovaný softvérový a hardvérový systém na základe virtuálneho prostredia. „Prvýkrát môžeme kombinovať virtuálne testovacie prostredia so skutočnými testovacími prostrediami. Netestujeme len v reálnom svete, ale hlavne vo virtuálnom, kde pracujeme s virtuálnym autom a virtuálnym vodičom, čo prináša množstvo výhod.“
 
Michael Deneck, Head of Test Technology at Volkswagen AG
 
 
Na testovanie v reálnom prostredí doplatila aj spoločnosť Uber
 
Čo sa týka Európy, Nemecko, Holandsko a Španielsko povolili testovanie takýchto vozidiel dokonca počas reálnej premávky. Pri testovaní je však v reálnom svete veľkým rizikom nehoda. Napríklad firma Uber, ktorá sa venuje taktiež technológii autonómnych vozidiel, práve v čase verejného testovania zapríčinila nehodu, pri ktorej zomrel chodec. Treba spomenúť, že nešlo o prvý prípad nehody spojenej s autonómnymi vozidlami vo firme Uber, no bol to prvý prípad, pri ktorom došlo k smrti. Dva roky dozadu spôsobil smrteľnú nehodu na Floride aj autopilot Tesly.
 

Aký vplyv budú mať tieto nepríjemné udalosti na vývoj a testovanie autonómnych vozidiel, nie je jasné. Na druhej strane môžu slúžiť ako výstražné znamenia pre ostatné spoločnosti, ktoré investujú do autonómnych technológií miliardy.

 

Prednášku ako Volkswagen rieši testovanie autonómnych vozidiel si môžete pozrieť TU. 

Veracomp Vás má rád

A preto si nenechajte ujsť vychytávky,
ktoré pre vás pripravujeme každý mesiac.

Ďalšie články

RSS

Naši partneri o nás